+420 770 112 866 info@lifesystem.cz

      22Wikipedie vám prozradí, že:
      Marketing  je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka.
      Pomocí nástrojů, 
      metod a technik marketingového výzkumu dochází ke zjištění potřeb a přání zákazníka; jejichž cílem je nabídnout zákazníkovi výrobky a služby s co největší přidanou hodnotou, ve správný čas, v ideálním místě a za vhodnou cenu.

      Zní to jednoduše. Zjistit co zákazník chce, a pak mu to naservírovat na stříbrném podnose, ve chvíli, kdy to potřebuje, na místě, kde si to koupí, a dát na to cenu, kterou bude ochoten zaplatit. Na tom přece nemůže být nic složitého.

      K tomu si přece nemusíte platit žádné drahé průzkumy trhu. Vy víte, co prodáváte. Znáte své zákazníky a víte, co chtějí. A žádného marketéra, nebo nedej bože marketingovou firmu nepotřebujete. Sami jste kreativní dost.

      Jenže.

      Marketing dokáže značku jak zvednout, tak i zazdít. Pamatujete si legendární reklamu na Bóbika? A pamatujete si i, na kterou byla značku? (Ukaž Bóbika)

      A to ji dělali odborníci. I mistr tesař se někdy utne. Nicméně marketing není jen o reklamě. Marketing by měl zastřešovat ve vaší firmě tyto oblasti:

      • průzkum a analýzu trhu,
      • určit příležitosti pro realizaci zisku
      • vytvořit strategii
      • získávat zákazníky
      • zpracovávat informace o nich
      • komunikovat se zákazníky – tlumočení požadavků zákazníků do firmy a naopak sdělování informací o firmě a jejích produktech trhu všemi formami – inzerce, interaktivní komunikace, direct mailing, akce, veletrhy
      • budovat pozici firmy na trhu
      • pracovat na vytvoření firemní image
      • sledovat obchodní případy od vytvoření příležitosti po uzavření obchodu

      Velké firmy si význam marketingu, systému práce s klienty, a budování strategie a značky uvědomují. Proto část jejich rozpočtu počítá i s náklady na marketing.

      Bohužel a malých a středních firem je v rámci boje o každou korunu mnohdy řešení marketingu méně, než polovičaté. A není divu. V běžném provozu se řeší úplně jiné věci, než je strategie. Na tu bude čas, až někdy jindy. Nebo taky nikdy.

      Problém malých a středních firem je vesměs to, že v boji o udržení obchodního podílu na trhu, brání zuby nehty to, čeho už dosáhli. A neusilují systematicky o zabírání nových území.

      Klíčové slovo je systematicky.

      A na to nepotřebujete drahou marketingovou firmu.

      Můžete to zvládnout i sami.

       

      Jak to mám sakra udělat?